Wednesday 30 March 2011

TO MY BELOVED SISTERS...


dengar dan hayati..
gemersik nada seorang perindu sebuah memori...
subuh yang sepi...
hanya bunyian alam yang melatari hari..
diam..beku tanpa kata..
kedinginan embun pagi menggamit sebuah memori..
memori indah yang tidak kenal erti sepi...
ahh...pantas sungguh waktu berlari...
dalam kesamaran waktu...
terlayar sebuah memori indah...
menjadi pengubat hati dikala jemu..
sungguh aku rindu...
rindu akan kamu....
rindu akan kita....
rindu akan setiap masa-masa indah yang kita kongsi bersama..
bergurau senda menghalau segala kekusutan yang beraja di  minda..
kau pengubat dikala sunyi...
penawar duka yang beraja dihati..
namun kini harus aku fahami..
memori itu tidak harus kembali..
hanya akan menambah kepiluan yang beraja di hati..
aku layu dalam pilu..
kembali ke alam nyata..
potret kenangan itu kutatap sayu...
terlayar kenangan di ruang rindu...
menghambat aku ke ruang waktu..
hatta..
tatkala tersedar dari mimpi..
aku sudah jauh ketinggalan..
bangkit untuk terus berlari..
bangun untuk berdiri sama tinggi..
lalu bingkisan memori itu kulipat kemas di minda...
ku simpan dan ku pelihara..
sebagai tanda kenang-kenangan kita bersama...


nukilan rasa tatkala dinihari..
-along-

No comments: